معرفی وبلاگ
این وبلاگ متعلق به انجمن سينما و تلويزيون سایت تبیان می باشد .
صفحه ها
دسته
انجمن سينما و تلويزيون تبيان
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 34830
تعداد نوشته ها : 9
تعداد نظرات : 2
Rss
طراح قالب
GraphistThem248

پخش فيلم‌ها و سريال‌هاي جديد از شبكه تلويزيوني «آي فيلم»

 

خبرگزاري فارس: مدير شبكه تلويزيوني آي فيلم گفت: علاوه بر منابع آرشيوي، در آينده، فيلم‌ها و سريال‌هايي را نمايش مي‌دهيم كه تاكنون پخش نشده است.

 

به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه ماهواره‌اي آي فيلم در مدت كمتر از يك سال موفق شد تا در ايران بسياري از رقباي قدرتمند داخلي و خارجي را پشت سرگذاشته و در كشورهاي عربي نيز به عنوان عامل بسيار مهمي براي معرفي جامعه، فرهنگ و هنر ايران معاصر مورد توجه عموم مردم قرار گيرد. 


شبكه بين‌المللي فيلم و سريال ايران «آي فيلم» كه به دو زبان فارسي و عربي پخش مي‌‌شود، در ميان مخاطبان ايراني از محبوبيت چشمگيري برخوردار شده است و بسياري از مردم، تماشاي آن را به شبكه‌هاي داخلي ترجيح مي‌دهند.
در مصاحبه‌اي با مدير اين شبكه، پرسش‌هايي را درباره فعاليت‌هاي «آي فيلم» مطرح كرديم. «محمدرضا حاتمي» كه علاوه بر تدريس ادبيات عربي در دانشگاه، در شبكه‌هاي داخلي و بين‌المللي نيز تجربه مديريتي داشته است، توضيحاتي را به شرح زير ارائه كرد:
 
*شبكه آي فيلم با چند شبكه تلويزيوني رقابت مي‌كند؟ 



-برنامه‌هاي آي فيلم علاوه بر ماهواره از طريق اينترنت، ستاپ باكس(ديجيتال)، آي پد و آيفون و انواع موبايل‌ها پخش مي‌‌شود.
از طرف ديگر بسياري از مخاطبان ما دو زبانه هستند. مثلا در كشورهاي عربي شمال آفريقا، لبنان و مصر زبان فرانسوي هم رايج است و در بعضي از كشورهاي عربي نيز زبان انگليسي به صورتي فراگير، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
بنا بر اين، مي‌توانيم بگوييم همه شبكه‌هايي كه از طريق سيستم‌هاي مختلف به زبان‌هاي عربي، فارسي و حتي فرانسه و انگليسي، فيلم و سريال پخش مي‌كنند­­ به نوعي رقباي شبكه «آي فيلم» محسوب مي‌شوند.


*«آي فيلم» چگونه توانسته است در مدت يك سال و در بين انبوه سريال‌هايي كه بدون مميزي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي مختلف پخش مي‌شود، براي خود مخاطب دست و پا كند؟
 


-اغلب رقباي ما برنامه‌هايي را عرضه مي‌كنند كه تناسبي با نيازها و خواسته‌هاي مخاطبان ندارد، بلكه بعضا در جهت عكس نيازهاي آنها فعاليت مي‌كنند. در حالي كه گرايش مردم جهان به ارزش‌هاي اسلامي در حال افزايش است.


از طرفي ديگر، فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني علاوه بر سطح هنري مطلوب، آكنده از نكات اخلاقي است كه از طريق شبكه «آي فيلم» با كيفيتي مناسب عرضه مي‌شود.
همچنين  شناخت دقيق نيازها و خواسته‌هاي مخاطبان نيز از مهم‌ترين دلايل موفقيت هر رسانه‌اي است. كيفيت دوبله، چيدمان جدول پخش، ميان برنامه‌ها و گرافيك نيز جذابيت شبكه را افزايش داده است.


البته براي ارتقاي سطح كيفي شبكه «آي فيلم»، طرح‌هايي داريم كه در صورت فراهم شدن مقدمات لازم، ان شاءالله اجرا خواهد شد. 



*پخش فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني در آينده چه روندي خواهد داشت؟ آيا به تكرار آثاري كه تاكنون از شبكه‌هاي سيما روي آنتن رفته است اكتفا مي‌كنيد و يا براي خريد آثار سينمايي و دوبله آن اقدام خواهيد كرد؟


 
-گاهي بعضي از دوستان فراموش مي‌كنند كه آثاري كه در سال‌هاي گذشته در شبكه‌هاي سيما پخش شده است براي بسياري از مخاطبان شبكه آي فيلم، كارهايي جديد محسوب مي‌شود و جذابيتي فوق العاده دارد.
با اين حال، علاوه بر منابع آرشيوي، در آينده، فيلم‌ها و سريال‌هايي را نمايش مي‌دهيم كه تاكنون پخش نشده است.



*با توجه به اينكه چند ماه از راه‌اندازي اين شبكه مي‌گذرد، بازتاب راه‌اندازي اين شبكه در مجامع عربي چگونه بوده است؟
 


-بحمدالله ميزان جذب مخاطبان خيلي خوب بوده است، در بعضي از كشورها، جزو‌ شبكه‌هاي پربيننده هستيم و علي رغم همه كمبودها و موانع، راهي را كه رقباي ما در سال‌هاي متمادي پشت سر گذاشته‌اند، در مدت كوتاهي پيموده‌ايم.
همچنين درخواست‌هاي متعدد و متنوعي كه از اقشار مختلف مردم و مراكز هنري و رسانه‌اي از اقصي نقاط جهان دريافت مي‌كنيم، حقيقتا خستگي را از همه ما مي‌گيرد.
در مصاحبه‌هاي كه با اتباع كشورهاي مختلف عربي ضبط مي‌شود نام و نشان شبكه «آي فيلم» و برنامه‌هاي آن براي اكثر قريب به اتفاق آنها كاملا آشناست و پيشنهادهاي دقيقي ارائه مي‌كنند.


*چه رابطه‌اي بين شبكه تازه تاسيس «نمايش» با شبكه «آي فيلم» وجود دارد؟ آيا برنامه‌هاي اين دو شبكه شبيه به هم و تكراري خواهد بود؟ 


-نه. فكر نمي‌كنم. ان شاءالله با مرور زمان، پاسخ اين سوال بيشتر مشخص خواهد شد.


*برخي از هموطنان كه از طريق «ستاپ باكس‌هاي ديجيتال» شبكه «آي فيلم» را مي‌‌بينند، اظهار كرده‌اند كه تنها قادر به دريافت يكي از دو صداي فارسي يا عربي هستند و نمي‌توانند هر دو زبان شبكه را دريافت كنند. نظر شما در اين باره چيست؟


ـ شبكه «آي فيلم» به دو زبان فارسي و عربي پخش مي‌‌شود و مشكلي در اين زمينه نداشته‌ايم. اين موضوع احتمالا ناشي از عدم اطلاع از دو زبانه بودن شبكه و يا تنظيم نبودن دستگاه‌هاي مورد استفاده برخي از بينندگان است. توصيه مي‌‌كنم در صورت بروز مشكل از طريق دكمه «AUDIO» يا «language» يكي از دو زبان فارسي يا عربي را اتنخاب كنند. در غير اين صورت احتمالا هنگام خريد دستگاه‌ها دقت لازم را به عمل نياورده‌اند و مي‌بايست از مراكز فروش بخواهند تجهيزات استاندارد و بدون نقصي را به خريداران تحويل دهند.

فارس


مدير شبكه " آي فيلم " تاكيد كرد:

موفق در رقابت با شبكه‌هاي عربي

 

جام جم آنلاين: مدير شبكه بين المللي فيلم و سريال (آي فيلم) ايران گفت كه اين شبكه در رقابت با شبكه هايي كه بودجه هاي نجومي در اختيار دارند، توانسته تاثيرگذار ظاهر شود و خانواده هاي عربي را جذب كند.

 

 

محمدرضا حاتمي افزود: بيشتر برنامه هاي آي فيلم براي مخاطبان خارجي، پخش اول محسوب مي شود و جذابيت خاص خود را دارد.

 

وي يادآور شد: هرچند سلطه رسانه اي غرب در سه دهه گذشته سبب شد تا فضايي تاريك و خشن از ايران در اذهان بسياري از مردم ساير كشورها نقش بندد، اما نمايش فيلم ها و سريال هاي ايراني حقايق جاري در زندگي روزمره ايرانيان را به تصوير مي كشد.

 

حاتمي تاكيد كرد: نمونه هاي زيادي براي اثبات جذابيت آآي فيلم" در خارج از ايران وجود دارد و روزانه صدها پيام از طريق سايت شبكه از مخاطبان قابل دريافت است.

 

وي افزود: براي نمونه نمآهنگي كه با صداي احسان خواجه اميري به مناسبت عاشوراي حسيني در اين شبكه توليد شد، ظرف چند روز ده ها هزار بار مورد بازديد مراجعه كنندگان سايت شبكه قرار گرفت علاوه برآن فقط در يوتيوپ بيش از يكصد هزار بار دانلود شد.

 

وي تاكيد كرد: نظرات دريافتي مخاطبان نشان مي دهد كه بسياري از خانواده هاي عربي به تماشاي آي فيلم دل بستگي عميقي پيدا كرده اند.

 

مدير شبكه بين المللي فيلم و سريال ايران افزود: شعار اصلي اين شبكه نمايش براي خانواده است، زيرا بسياري از رقباي اين شبكه فاقد جايگاه مناسب براي پخش در محيط سالم خانوادگي هستند.

 

وي رعايت ارزش هاي فرهنگي و انساني را يكي از دلايل جذابيت اين شبكه براي مخاطبان خارج از كشور دانست و تاكيد كرد: حضور مؤثر در عرصه هاي بين المللي مستلزم در اختيار داشتن بودجه و امكانات كافي است.

 

حاتمي افزود: اغلب شبكه هاي رقيب، براي حضور در جشنواره ها و بازارهاي منطقه اي و جهاني و انجام تبليغات ميداني، بودجه هاي نجومي در اختيار دارند و حتي در برخي از شبكه هاي عربي در يك مسابقه به اندازه وزن شركت كنندگان به آنها طلا جايزه مي دهند.

 

مدير شبكه آي فيلم گفت: بزودي فيلم ها و سريال هايي جديدي از اين شبكه پخش مي شود كه بر ميزان جذابيت و تاثيرگذاري اين شبكه مي افزايد.

 

جام جم آنلاين

شما مي توانيد براي ديدن اين مبحث و نظرات مربوطه به آن به صفحه انجمن سينما و تلويزيون مراجعه كنيد .


دسته ها : تلويزيون
دوشنبه 1390/11/3 19:25
X